سلام. حتماً شما هم از اپلیکیشن های کافه بازار یا فروشگاه های ایرانی استفاده کردین (بیشتر منظورم اپ های ایرانیه). شاید خیلی از اونا هم مورد پسندتون نیستن. خب حق دارین. منم خودم هر از گاهی وقتی به تصاویرشون نگاه می کنم زیاد به دلم نمیشینن و اگه دست خودم بود همچین اپ هایی رو از استور حذف می کردم.

دلیل نپسندیدن این اپلیکیشن ها سه جنبه مهم می تونه داشته باشه:

  • کیفیت ظاهری برنامه (رابط کاربری UI)
  • عملکرد برنامه
  • اذیت موقع کار کردن با اپلیکیشن (تجربه کاربری UX)
چون موضوع بحث ما رابط کاربریه پس به اون دو تای دیگه کاری نداریم. رابط کاربری خیلی از این اپ های موجود تو استورهای ایرانی از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیستن و این موجب نارضایتی بسیاری از کاربرا شده. دلیل بوجود اومدن این مشکل هم تک کاری بعضی توسعه دهنده هاست. مطمئناً کیفیت کار گروهی به مراتب بهتر و با کیفیت تر از کار فردی خواهد بود. چون تو کار گروهی از هر زمینه حداقل یه متخصص وجود داره و میدونه داره چیکار می کنه!!!
منظورم از گفتن این حرفا درخواست توجه بیشتر توسعه دهنده ها به رابط کاربری اپلیکیشن هاست و می خوام ارزش کار گروهی رو نشون این عزیزان بدم. همین :)

خب واسه امروزمون دنبال چند تا منبع آموزشی در رابطه با طراحی رابط کاربری اپلیکیشن های موبایل گشتم که منابع بدی هم نیستن ولی سعی می کنم فعالیت وبلاگ رو در این زمینه بیشتر کنم
بریم سراغ معرفی منابع :)

طراحی رابط کاربری اپلیکیشن ایمیل در فتوشاپ

اینجا بهتون آموزش داده میشه یه اپلیکیشن شبیه جیمیل رو ایجاد کنین. همونطور که تو تصویر مشخصه سبک طراحی تو این آموزش تخت هست.

ایجاد صفحه اپلیکیشن الهام گرفته شده از طراحی IOS 7 در فتوشاپ

صفحه ی زیبایی از پروفایل کاربران که الهام گرفته شده از سبک طراحی IOS 7 هست.


رابط کاربری اپلیکیشن دانلود منیجیر موبایل در فتوشاپ


طراحی رابط کاربری اپلیکیشن موزیک پلیر در فتوشاپ

اینم یه موزیک پلیر که از طراحی اسکیومورفیزم IOS 6 بهره گرفته