سلام. اوایل امسال شرکت کیمیا اقدام به ساخت و طراحی نسخه مکمل برای گوشی های همراه آیفون و گوشی های اندروید کرد. خوشبختانه طراحی رابط کاربری اپلیکیشن موبایل کیمیا هم مثل نسخه دسکتاپش به بنده سپرده شد و برای دومین بار تونستم در طراحی اپلیکیشن موبایل سهیم باشم.
طراحی اپ موبایل یه حس و حال دیگه ای داره. نمیدونم شاید بخاطر محدود بودن فضای نمایشگر موبایل ها باشه که چالش های مشتی و آبداری جلو پای آدم میذاره. و از طرفی هم تعامل آدما با گوشی های همراه به نسبت کامپیوترها و تبلت ها بهتر و خوش دست تره و اینجا مبحث UX یا تجربه کاربری خیلی شیرین میشه که علاقه فجیعی به UX موبایل دارم.

بریم ادامه مطلب که اصل کاری اونجاست!



تجربه کاربری اپلیکیشن موبایل کیمیا رو خود مدیر شرکت با توجه به بازخوردهایی که از کاربرا گرفته بود با هم پیاده کردیم (که سلیقه هم توش بود :) ) و راستش نمیدونم تا چه حد تونستیم موفق عمل کنیم.
میگن اگه از کاری که در گذشته انجام دادی راضی باشی یعنی پیشرفت نکردی عزیزم! پس منم میگم راضی نیستم و از این بهتر هم 100 در 100 میشه زد.

سر چینش قسمت های مختلف (مثل محل ارز ها و محل کد و عکس کاربر و نام و ...) خیلی کلنجار رفتیم و برای 5 صفحه میتونم بگم نزدیک 2 هفته یا شایدم بیشتر زمان صرف شد. اکثراً مدت زمانی که برای پروژه ها در نظر میگیرم خیلیه و یهو میبینی برای یه باتن که طراحیش نیم ساعت وقت میبره، 2-3 ساعت روش وقت گذاشتم. البته تو این ساعت ها (به قول بعضیا الکی) طراحی های مختلفی تست میشه تا به بهترین نتیجه برسم!

خیلی وقت بود به این درازا حرف نزده بودم تو وبلاگ و الان راحت شدم
خب بیاین یه نگاهی داشته باشیم به رابط کاربری اپلیکیشن کیمیا و البته بدون توضیحات اضافی (اگه دوست داشتید بگید تا موشکافی کنم) :
راستی اون پایین هم یه پاراگراف کوتاه نوشتم بخونین :)

لیست اسناد










بارکدخوان




بعضی صفحات اسم نمیشه براشون گذاشت. اینم از اوناست


تو این طراحی ها سعی شده استانداردهای رابط کاربری نرم افزار دسکتاپ کیمیا رعایت بشه و بعضی محدودیت های چینش و طراحی هم بخاطر این مورد بوده که تجربه یکسانی رو سعی کردیم در هر دو پلتفرم دسکتاپ و موبایل برای کاربر مهیا کنیم.
شما نظرتون چیه در مورد عکس های بالا؟ انتقاد و پیشنهاداتتون رو که میشنوم جون میگیرم ;)