سلام. در این پست آموزش اسکچ زدن تقریبا سریع کامیون را برایتان آماده کردیم.اسکچ زدن طبق این آموزش حدودا پانزده دقیقه وقت شما را خواهد گرفت.

کاغذ،مداد،تراش و پاک کن خودتان را آماده کنید و با این آموزش همراه شوید!اگر توانایی نقاشی و طراحی خوبی دارید میتوانید با کمک این آموزش یک کامیون طبق خلاقیت خودتان رسم کنید و اگر هم این توانایی را ندارید…خب! با همین آموزش شروع کنید تا خیلی زود به دست بیاورید.

۱- ابتدا محیط کلی کامیون را مشخص کنید.این کار را با مداد وخیلی کمرنگ انجام دهید.(من به خاطر اسکن با کیفیت پر رنگ رسم کردم).

برای رسم از هر قسمتی که راحت تر هستید شروع کنید.پیشنهاد من این است که از قسمتی شروع کنید که بتوانید دیگر اجزای طرحتان را نسبت به آن هماهنگ و جای گذاری کنید.من از چرخ ها و خط پایینی طرح شروع کردم.در ضمن اصلا نگران مطابق بودن این محیط با طرح اصلی خود نباشید چرا که نه تنها در این مرحله بلکه در تمام مراحل کار میتوانید کار خودتان را تصحیح کنید.پس نترس باشید!

۲- در این مرحله محیط طرحتان را کامل تر و عناصر روی بدنه را نیز به شکل کلی مشخص کنید.توجه کنید که چگونگی رسم،سوای اصول نقاشی،بستگی به خلاقیت شما دارد.(نگران نبود خلاقیت در خود نباشید!) پس هر شکلی که به نظرتان کامیونتان را زیبا میکند،به اجزا بدهید.

رسم خط تقارن هم کمک زیادی به متناسب شدن طرح و قرار گرفتن اجزا در سر جای خود میکند.(این خط در شکل با رنگ قرمز مشخص شده است.) میتوانید این خط را در مراحل بعد پاک کنید.
۳- خب!وقت آن رسیده که کمی دقیق تر شویم .در این قسمت اجزای اصلی را مشخص میکنیم و باز هم اگر قصد تغییر داشتیم این کار را میکنیم.(هرگز از تغییری که به نظرتان خوب است خودداری نکنید!) جای ورودی هوا،آینه،چراغ،در و هر قسمت مورد نیاز دیگری را که میخواهیم اضافه میکنیم و خطوط اضافی را نیز پاک میکنیم.من توسط ورودی هوای مثلث شکل،هویت آلفا رومئو به این کامیون دادم!

– اگر میخواهید از طرحتان را با فتوشاپ رندر بگیرید،میتوانید در همین جا کار را تمام کنید و طرحتان را وارد این برنامه کنید.ولی اگر میخواهید کارتان را روی کاغذ نگه دارید،بهتر است تغییرات دیگر هم اعمال کنیم.

۴- تراش خود را بردارید و مدادتان را تیز کنید.میخواهیم خط های کلفت و کثیف یا خط های کمرنگ را باز سازی کنیم.این خط ها را قسمت به قسمت پاک و تصحیح کنید.قسمت های تیره کار،مثل ورودی های هوا و قسمت های سایه دار را با هاشور زدن یا رنگ کردن،به مقدار کافی تیره کنید.بازتاب های درون کابین را هم تا حد امکان مشخص کنید،یک مکان مناسب برای امضای خود پیدا کنید و اگر مایل بودید یک پس زمینه هم برای طرحتان به وجود بیاورید.اگر میخواهید اسکچتان را درون کامپیوتر خود نگه دارید،دادن کمی افکت ساده با فتوشاپ هم دور از لطف نیست!

این هم از آموزش اسکچ زدن کامیون!امیدوارم مفید واقع شده باشد.این طرح فقط برای این آموزش آماده شده و ارزش هنری بالایی ندارد.

این هم یک رندر سریع از این کار توسط آموزش های موجود در همین سایت


cardesigners.ir