دوچرخه تنها چیزیه که این روزا می تونه جای وسایل نقلیه دیگه رو بگیره و بهترین وسیله برای تفریح و انجام کارهای روزانه باشه (البته اگه قبل گرونی خریده باشین شاید به صرفه تر باشه)
من به شخصه این وسیله خیلی کم خرج رو به ماشین و موتور سیکلت بیشتر ترجیح میدم و با اینکه تقریباً (به گفته دوستان) یه گیک محسوب میشم زندگیم بی دوچرخه معنایی نداره و مجبورم به اسمارتفون هم ترجیخش بدم D:

خیلی ها دوچرخه رو واسه گردش و تفریح میخرن و اگه عاشقش باشن اهمیتی هم به قیمتش نمیدن، تنها چیزی که براشون مهمه امکانات و جنس دوچرخه هه هست.
امکانات برای هر نوع دوچرخه ای اعم از: کوهستان، جاده ای، مخصوص حرکات نمایشی و غیره و غیره متفاوته و باید برای هر کدومشون بهایی رو پرداخت. که اگه مایه باشه مشکلی نیست در غیر اینصورت اجباراً یه مدل دیگه با امکانات کمتر باید انتخاب کرد.
خب دیگه این روزا همه تو صنعت دوچرخه واسه خودشون یه استادی شدن و من بیشتر از این نمی خوام توضیح بدم

هدفم از این حرفها این بود که فرقی نمی کنه دوچرخه ای که زیر پاتونه گرون قیمت و با امکانات است یا ارزون و ساده! مهم اینه که همه امکاناتی که اون گرون قیمتا دارن رو میشه با یکم خلاقیت به خرج دادن رو دوچرخه ساده پیاده کرد. پس تو انجام این خلاقیت با من همراه بشید :)
تو این پست قراره یه "ایربگ زنجیر چرخ" برای دوچرخه های کوهستان با همدیگه درست کنیم. پس این آموزش جذاب رو از دست ندین!
مزایای ایبرگی که می خواییم بسازیم جلوگیری از بالا و پایین افتادن زنجیر چرخ هنگام عبور از سخره ها و موانع با سرعت زیاده و گاهی اوقات دیده شده به خاطر همین بالا و پایین افتادنها زنجیر یه جایی گیر میکنه و دیگه ... . مزیت دیگش هم اینه که میشه باهاش خودمون رو حرفه ای تر نشون بدیم و یکم پز بدیم D:

ابزارآلات مورد نیازمون:
1- یه عدد شبرنگ (مثل تو تصویر)
2- قیچی محکم
3- Ziptie به تعداد تقریباً 10 عدد (از همون دستبندهای زیپی که پلیس ها ازش استفاده می کنن (معادل فارسیش رو نمی دونم :))
4- شلنگ باغچه در اندازه 4-5 سانتی متر
5- پیچ گوشتی چهار گوش


اجزای شبرنگ رو با پیچ گوشتی بصورت زیر از هم جدا کنید:

شلنگ رو بردارید مثل نمونه زیر داخل بست کنید.
اگه شلنگ به سختی وارد بست شبرنگ میشه شلنگ رو توی آب جوش یا زیر شعله بگیرین تا کمی نرم بشه و بعد اونرو وارد قسمت حلقوی بست کنید


بعد اینکه شلنگ رو جاش قرار دادید یکی از اون بست های زیپی رو بردارید و از داخل اولین سوراخ بست شبرنگ عبورش بدید (تو تصویر زیر از اتصال کننده شبرنگ هم میشه استفاده کرد که در اینصورت باید دو بست به کار برد، ولی ما تو این آموزش از روش یک بستی استفاده می کنیم!)

بعد انجام تمام این مراحل نوبت میرسه به بستن ایربک زنجیر به بدنه
حالا بست زیپی رو که به ایربک بستین رو طبق تصویر زیر به بدنه ببندینش




امیدوارم از دوچرخه سواری تو کوهستان لذت ببرید :)
بازم اگه جایی از این آموزش گنگ بود تو نظرات بهم اطلاع بدین تا براتون توضیحش بدم