سلام خدمت همه دوستان. امروز می خوام تجربیات خودم رو از خرید از فروشگاه اینترنتی دیجیکالا براتون بگم. واسه اونایی که برای اولین بار می خوان خرید اینترنتی رو تجربه کنن خوبه. پس با من همراه بشین.

در ضمن اینرو هم لازمه متذکر بشم که تو این پست قصد تهمت زدن به کسی رو ندارم و تمام اتفاقاتی که افتاده عین واقعیته و من همیشه همچین استارت آپهایی رو تحسین کردم و میکنم :)

3 ماه پیش بود که نیاز دیدم یه لبتاپ برا خودم تهیه کنم و از اونجایی که پیشرفته ترین شهرستان ایران تهران تشریف داره (که خیلی متاسفم) به همین خاطر خواستم برم تهران و این جنس رو از اونجا تهیه کنم. بعد یکم تحقیق متوجه شدم کالای دست دو و بنجل تو بازار تهران پره و برای منی که به سخت افزار زیاد آشنا نیستم (البته رشته نرم افزار خوندم ولی بازم ربطی نداره) و همچنین مکان های مورد اعتماد برای خرید تجهیزات الکتریکی رو نمی شناسم خیلی کار اشتباهی بود که از همچین جایی خرید کنم. پس بر آن شدم تا از یه فروشگاه اینترنتی مطمئن خرید کنم که اسمش بود "دیجیکالا".

من قبلاً هم از اینجا خرید کرده بودم و تا میزان 75 درصد اعتمادم جلب شده بود، به همین خاطر انتخاب عاقلانه ای برام محسوب میشد. بالاخره پول رو واریز کردیم به حسابشون و لب تاپ رو برام فرستادن. لبتاپ مثل سایر خریدهایی که کرده بودم بدون هیچ گونه مشکلی تحویل داده شد.

حالا از این به بعدش نقاط مثبت و منفی که تو این خرید دیدم رو براتون بازگو می کنم.


نقاط مثبت:

  1. تحویل به موقع در شهرستان تهران (چون تهران رفته بودم واسه همون آدرس اونجا رو دادم)
  2. بدون مشکل ضربه خوردگی و یه همچین چیزایی
  3. بسته بندی مطمئن
  4. پشتیبانی متوسط در موقع خرید و ارسال کالا

نقاط منفی:

  1. مغایرت مشخصات ثبت شده روی کاغذ(سایت فروشگاه) با مشخصات خود سیستم. یک مورد مثلاً: نوشته بودن نور صفحه کلید داره ولی نداشت، که به محض تذکر چندین خریدار این مورد تو سایت تغییر یافت!!!
  2. نبود پک درایورها در بسته بندی در صورتیکه این مورد به عنوان اقلام همراه ثبت شده بود. با چندین بار تماس با واحد پشتیبانی این فروشگاه بالاخره بعد 2 هفته دو تا پک درایور فرستادن (احتمالاً واسه هر هفته یکی فرستاده بودن :D)
  3. پشتیبانی خیلی ضعیف بعد تحویل دادن کالا به مشتری (انگار که ازشون خرید نکردی)
  4. یه مورد هم هست که من نوع ارسال کالا رو اکسپرس (ساعت و روزی رو که میخوای کالا دستت برسه رو انتخاب میکنی) وساعت تحویلش رو 12 انتخاب کرده بودم ولی بازم زنگ زدن و گفتن صبح ساعت نزدیکای 9/30 یا 10 میرسه دستتون. این یعنی اینکه کسی که تو اون قسمت داره سفارش ها رو بررسی می کنه خیلی هم به مواردی که از سمت کاربر انتخاب میشه اهمیت نمیده!!! و مشتری مداری رو من به این واحد 0 میدم.


این از خلاصه تجربیاتم از خرید یه جنس 2 میلیونی بود و یه مورد هم که تازگیا برام اتفاق افتاده رو بگم و حرفم رو تموم کنم. 1 ماه پیش یه فلش سیلیکون پاور USB3 خریدم و دوبار به خاطر کم بودن سرعت (2 برابر ، سرعت خواندن و نوشتنش پایینتر از USB 2 بود :D) فرستادم واسه تعویض. البته این وسط نمیدونم مشکل از جنس های این فروشگاه بود یا کلاً این مدل اینطوریه.


بار آخر هم زنگ زدن و گفتن براتون یکی دیگه میفرستیم که منم دیگه قبول نکردم و کلاً پسش دادم و هزینه فلش رو برام واریز کردن. البته این وسط چون مشکل از جنس خودشون بود باید هزینه های پستی رو که از شهرستان براشون ارسال کرده بودم هم برام میفرستادن که من رو فعلاً با امور مالی مشغول کردن (یعنی همه چی رو باید بهشون تذکر بدی تا کارت راه بیافته)


کلاً دیگه تصمیم گرفتم از این فروشگاه خرید نکنم، بیشتر بخاطر پشتیبانی خ ضعیفشون. حالا نتیجه گیری نهایی رو میذارم به اختیار خودتون ;)

یاعلی