میخواین طراح رابط کاربری بشین؟ خب تو این پست مختصراً راهنماییتون می کنم که چیا تو تبدیل شدنتون به یه طراح رابط کاربری دخیل هستن.
من موضوع تبدیل شدن به یه طراح رابط کاربری رو به سه قسمت تقسیم می کنم که پایین توضیحات لازم رو مختصراً تشریح می کنم.

می خواین طراحی رابط کاربری بشین؟

اولین مورد فتوشاپ:
فتوشاپ باید باید باید در حد مبتدیِ نزدیک به متوسط و متوسط بلد باشین حداقل!!! اگه این باشه قدم اول رو با موفقیت برداشتین. حالا براتون بگم که تو این نرم افزار با کدوم ابزارها بیشتر سر و کار دارین: Pen - Rectangle - Type - Selection. البته بستگی به نوع پروژه ای که دارین روش کار می کنین ممکنه این ابزارها کم استفاده بشن!

دومین مورد خلاقیت:
خلاقیت یکی از تاثیرگذارترین قدمهاییِ که اگه درست برداشته بشه یا بهتر بگم اگه به نهو احسنت از خلاقیت استفاده بشه می تونه محبوبیت کارهاتون رو چندین و چند برابر کنه. به دنبال خلاقیت اگه نقاشی و طراحیتون هم خوب باشه کیفیت کارتون خیلی خیلی بالا میره و همه این موارد به نفع خودتونه.

سومین مورد هم روانشناسی:
روانشناسی هم یکی از مهمترین هاست که نبودش تو برخی پروژه ها واقعاً حس میشه (نمونش خودم که الان تو یه پروژه هر از گاهی باهاش درگیرم :|). بهتون پیشنهاد می کنم حتماً در مورد روانشناسی رنگ ها، اَشکال و تصاویری گه گاهی استفاده میشه بیشتر اطلاعات جمع کنین. گاهی اوقات رعایت همین ریزه کاری هاست که باعث میشه کیفیت تو کارها از 1 کیلومتری داد بزنه :)


بین این سه مورد، فتوشاپ یه تنه 50 درصد ماجرا رو حل می کنه و بقیه هم به گردن خلاقیت و روانشناسی میافته. به اونایی که می خوان حرفه ای اینکار رو پیشه بگیرن پیشنهاد می کنم برای شروع طراحی رابط کاربری این سه تا رو حتماً جدی بگین و سعی کنن خودشون رو خیلی خیلی بالا بکشن ولی مواظب باشن از جو خارج نشن (بی نمک :D).
یاعلی :)