سلام. 2 روزه ویژوال استودیو 2015 رو به همراه نرم افزار Expression Blend که همون Wpf خودمون توش قرار داره رو با ویندوز 10 رو سیستم نصب کردم. این دو روز کاری با Blend خیلی بهم سخت گذشت. طوری که از شدت عصبانیت دیگه میخواستم کلاً از نرم افزارها و خدمات مایکروسافت خداحافظی کنم و برم به سمت لینوکس و اپل.

خب حالا واسه چی این همه بد میگم از ویژوال 2015 ؟ بریم ادامه مطلب تا بگم

Bug in Expression Blend 2015

اگه اشتباه نکنم از 2008 با Blend کار میکنم و از اون موقع تا الان با باگهاش سوختم و ساختم. الان تو نسخه 2015 کلی مشکلات کوچیک و بزرگ پیدا کردم (تو 2 روز فعلاً !). نوع باگ هایی که تو این نسخه هست شبیه مشکلاتیه که ویژوال استودیو با Wpf داشت. تو ویژوال وقتی روی یه پروژه بزرگی از نوع Wpf کار میکنی بعد یه مدت زمان متغیری پنل Properties کلاً از کار میافته و قابلیت بزرگنمایی با کلیدهای ترکیبی "Ctrl +" طوری محو میشه که انگار نه انگار همچین قابلیتی قبلاً بوده. حالا تو 2015 ، مایکروسافت خواسته خیر سرش کار توسعه دهنده ها و طراحای رابط کاربری راحت تر بشه و تعامل خوبی بین ویژوال استودیو و Blend ایجاد کنه که به هیچ وجه تو این نسخه موفق نبوده.

بخش توسعه نرم افزار ویژوال استودیو شرکت مایکروسافت اومده بجای اینکه ویژگی های منتخب ویژوال استودیو (مثل قابلیت دیباگ) رو بیاره به Blend ، اومده و Blend رو برده روی ویژوال. طوری که انگار نرم افزار رو از نو و به سبک و سیاق و با هسته ی ویژوال استودیو باز طراحی کردن. وقتی با این نرم افزار کار کنین میبینین که مشکلاتی که قبلاً تو ویژوال استودیو بود تو این نسخه از Blend هم بوجود اومده و یجورایی میشه ترکیب شدن ویژوال و Blend رو مقصر این قضیه دونست.


مشکلاتی که اکثرا اوقات تو Expression Blend 2015 پیش میاد :

  1. از کار افتادن تنظیمات مربوط به کنترل ها در پنل Properties
  2. از کار افتادن کلیدهای  Ctrl +/- و همچنین بزرگنمایی با کلید وسط ماوس بعد یه مدت زمان متغیر
  3. شیوه ی جدیدی برای ویرایش استایل کنترلها درست کردن که از نظر تجربه کاربری به هیچ عنوان نمیتونم باهاش کنار بیام. کارکردش به این صورته که استایل کنترلی رو که تو یه فایل ریسورس دیگه قرار داره رو بصورت مستقیم باز نمیکنه و شما اجازه دسترسی به کدهاش رو ندارین و برای دسترسی مستقیم به کدهای زمل استایل باید از خود اون فایل ریسورس اقدام به ویرایش بکنین
  4. انگار بعضی پروژه ها با نسخه 2015 این نرم افزار تو بحث اتصالات یا همون بایندینگها مشکل خواهند داشت (شایدم نه)
  5. نمیتونه بعضی فایل ریسورس ها رو بخونه
  6. و مشکلاتی که ممکنه بیشتر از اینا هم پیدا بشه


من از امروز به بعد که این پست رو گذاشتم به ویژوال استودیو 2013 کوچ کردم. خدا بهتون رحم کنه که از دستش خودکشی نکنین :)