تراکتور رو دیدین وقتی می خواد سرعت بره چه الم شنگه ای با اون صدای زیباش تو جاده به پا می کنه (فرقی نداره ماشین تراکتور یا تیم تراختور) D: ؟ منم چند روز بود که پی سیم شده بود عینهو تراکتور، هر کاری می کردم مثل: دفرگ و چک دیسک و از اینجور چیزا صداش کم نمیشد (اینم بگم هارد ماله 6 - 7 سال پیشه D:) و داشت یواش یواش رو مخم راه میرفت.


یه سایت هست (از همین سایت های منتخب داش سینا درش آوردم) که تا الان هر چی خواستم تونستم توش پیدا کنم و اینبار هم بهم جواب رد نداد و نتایج خوبی برام پیدا کرد. تو سایت instructables هر آموزشی که بخوای هست، از ساخت ربات گرفته تا آموزش دوخت و دوز و آشپزی و ... .
من تو این سایت دنبال "کاهش صدای هارد" گشتم و به آموزش جالب و تو نوع خودش متفاوتی برخوردم. بعد انجام کارایی که تو آموزش گفته شده بود از سر و صدای هارد ام میزان قابل قبولی کم شد.
واسه همین بد ندیدم این آموزش رو برا شما هم بذارم.

دیگه فک نکنم چیزی مونده باشه بگم الا یه نکته: که اونم اگه دنبالگر نوشته هام باشین خودتون میدونین اکثر مقالاتم تصویری هستن تا متنی و توضیحی، پس تصاویر رو خوب دقت کنین!

نکته مهم: تمامی عواقب احتمالی این روش به عهده خودتونه (من که عواقبی ندیدم خودم) و هیچ مسئولیتی رو پذیرا نیستم :)
مواد مورد نیاز:
فقط چهار تیکه کوچیک (تو تصویر نمونه اش هست) از لاستیک تویوپ که اکثراً تو خیلی خونه ها پیدا میشه
من که تو خونمون نتونستم پیدا کنم، واسه همین از کش شلوارهای بیجامه (بی ادبی نشه D:) استفاده کردم. اگه شما هم شرایط منو داشتین می تونین ازش استفاده کنین یا از چیزای دیگه که کش میان!
گفتم توضیح نمیدم ولی این نکته رو هم بگم: هارد دیسک باید از جاش دربیاد و تو قسمت درایوها با کش بصورت معلق تو هوا نصب بشه (ممکنه داخل کیس ها با اینی که تو تصویر هست متفاوت باشن).

1- برش دادن لاستیک ها به اندازه ای که به دیواره های کیس برسه

2- خارج کردن هارد از محل نصب شده


3- نصب لاستیک ها روی هارد




4- نتیجه نهایی


خب حالا اگه جایی بود که گنگ بود بهم بگین تا راهنماییتون کنم :)