در سال ۲۰۱۳، فروشگاه اپلیکیشن اپل ۵۰ میلیارد دانلود را پشت سر گذاشت و توانست از فروش اپلیکیشن‌های پلتفرم‌های مختلف بیش از ۲۵ میلیارد دلار به‌ دست آورد. می‌خواهیم برخی از دلایل این پیشرفت را از نگاه یکی از سازندگان اپلیکیشنی موفق برای iOS بررسی کنیم. خانم Lisa Bettany، عکاس و چهره معروف مسابقات اسکی، به همراهی جمعی دیگر، اپلیکیشنی ساخته است که تلفن هوشمند را به یک ابزار پیشرفته عکاسی بدل می‌کند. Camera+ در حال حاضر حدود ۱۱ میلیون کاربر دارد.




اپلیکیشن‌های موفق اپلیکیشن‌های ساده هستند

هدف ما از ساخت Camera+ در آغاز، این بود که کاربران بتوانند یک دوربین حرفه‌ای روی آیفون خود داشته باشند. در مقام یک عکاس، تصور شما این است که باید تعداد زیادی دکمه و کلی امکانات برای تنظیم هر عکس داشته باشید. اما ما به این نتیجه رسیدیم که مردم فقط می‌خواهند لحظه‌ها را ثبت کرده و آن‌ها را به اشتراک بگذارند. چیزهایی که به اپلیکیشن اضافه می‌کنیم، چیزهایی شبیه فیلتر وضوح هستند؛ که سایه‌ها و کنتراست عکس را تقویت می‌کند تا عکس‌های بهتری داشته باشیم و هر کسی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.


به چشم آمدن یا نیامدن

هیچ‌کس به یک ماشین‌حساب یا اپلیکیشن هواشناسی دیگر روی موبایلش نیاز ندارد. مشتریان متفاوتند، اگر می‌خواهید اپلیکیشنتان موفق باشد باید ببینید نیاز کاربران چیست. اگر دارید یک ابزار کاربردی می‌سازید این ابزار باید مرزهای امکانات سایر ابزارهای مشابه را شکسته و حرف کاملا جدیدی برای گفتن داشته باشد، در اینصورت اپلیکیشن شما بهتر از هر چیز دیگری خواهد بود.


سرعت پیروز است

اپلیکیشنی بسازید که کار کند؛ و در ضمن بدون هیچ ایرادی کار کند. ساده به نظر می‌رسد ولی این موضوع برای هر اپلیکیشنی یک مبارزه است. چرا که دستگاه‌های بسیار مختلفی در بازار موجود است و شما نمی‌دانید اپلیکیشنتان روی تک‌تک آن‌ها چگونه کار خواهد کرد. ما روی اپلیکیشنمان یک صفحه نمایش میانی داشتیم که زمان باز کردن اپلیکیشن و پیش از دیدن خود اپلیکیشن دوربین دیده می‌شد. این صفحه خیلی باحال بود، درست شبیه یک دوربین واقعی، اما این مرحله اضافه کاربر را آزار می‌داد. توسعه خیلی از فیلترهای اولیه ما خیلی طولانی به نظر می‌رسید. ماه‌ها کار کردیم تا متوسط زمان راه‌اندازی را از ۲۰ ثانیه به شروع فوری پس از ضربه روی آیکون اپلیکیشن برسانیم.