دیروز یه پست در مورد طراحی و نقاشی برای سایت Onever آماده کردم و دوست دارم این مقاله رو تو این بلاگ هم بذارم تا شما هم ازش استفاده کنید. پس بی مقدمه میریم سراغش

چند روز پیش که داشتم پست نقاشی های خیابانی رو نگاه می کردم یدفعه حوس نقاشی کردن به سرم زد، اونم چی؟ از نوع سه بعدیش. حالا مونده بودم موضوعش رو چی انتخاب کنم که اونم با دیدن عکس هدر Onever تکمیل شد. من اکثراً بیشتر وقتایی که خسته‌ام یا حوصله ندارم دست به دامن طراحی میشم، نمیدونم چرا ولی یه حس آرامشی بهم دست میده و اون چیزایی که تو دلمه رو می تونم به آسونی روی کاغذ بکشم و خودم رو خالی خالی کنم.

رشته ام مربوط به طراحی و نقاشی نمیشه (البته کارم چرا! مربوط میشه) ولی از دوران طفولیت علاقه زیادی بهش داشتم و همینطور خوش نویسی که به نظر خودم این دو پیش هم ان که تکمیل میشن نه جدا از هم!

خب بریم سر اصل مطلب:
تو این مقاله می خوام خلاصه بگم چطوری یهویی این Onever طراحی شد؟! واسه شروع کار به یه تعداد ابزار نیازه:
مداد طراحی – مداد فشاری یا مداد معمولی – پاک کن و کاغذ، همین.
اولش برای اینکه طراحی اصلی رو شروع کنیم میریم تو یه کاغذ به عنوان چرک‌نویس یه طرح اولیه میزنیم. دقت تو کشیدن طرح اولیه زیاد مهم نیست فقط باید به اون چیزی که تو ذهنتونه نزدیک باشه! مثلاً تو تصویر پایین می تونید نمونه ای که من کشیدم رو ببینید (که البته زیاد به طرح نهایی شباهت داره تا طرح اولیه ). چون طرح اصلی مدنظرمونه پس بیخیال طرح اولیه میشیم:

تو طرح اصلی باید سعی کنید خطوط رو با آرامش و بدون لرزش دست بکشید. برای اینکار هم مداد رو محکم فشار ندید و برای کشیدن خطوط طولانی سریع عمل کنید. از نظر من اینا نکات مهمی بودن که با رعایتشون کار طراحی راحت میشه. تو طرح اولیه یه چند تا قسمت رو هم با مداد طراحی تغییر دادم که البته نهایی نشده و خواهید دید که طرح اصلی یکم متفاوت تر از این هستش:


تو کشیدن حرف O اول بیضی بزرگ باید کشیده بشه بعد یه بیضی کوچیک تقریباً وسطش. اینم بگم که باید این حرف بزرگتر از بقیه کشیده بشه! تا بشه حداقل به عنوان یه عنصر اصلی ازش استفاده کرد، مثل حرف G گوگل.

واسه طراحی حروفات دیگه باید یه خط راست از زیر حرف O کشیده بشه و یه خط راست دیگه تقریباً از وسط این حرف، طوری که این دو تا خط با هم دیگه موازی باشند. اینکار برای مرتب شدن طراحی و هنگام طراحی باید خطوط از بین این دو خط بیرون نزنن!

حالا برای طراحی سایر حروف  به غیر حرف e طراحی رو از داخل شروع می کنیم و خطوط داخلی یا پایینی رو می کشیم، بعد خطوط خارجی رو حول داخلی رسم می کنیم. عمل کردن به این صورت باعث آسون شدن طراحی این نوع حروفات میشه. البته ممکنه بعضی هاتون با برعکس انجام دادنش راحتتر باشین.

حالا فقط موند حرف e که برای طراحی اون پیشنهاد من اینه که از خارج به داخل بیاین و در آخر سر هم از یه نیم بیضی نصفش رو بکشین.

طرح نهایی که با مداد کشیده شده به این شکل باید دربیاد:

این طراحی رو می خواستم مثلاً ۳ بعدیش کنم که نشد ولی اگه شما تونستین ۳ بعدیش کنین یه نمونه ازش بذارین

برای رنگ آمیزی یا سیاه آمیزی، مداد طراحی رو بر میداریم و اون استایلی که مد نظرمونه رو روش پیاده می کنیم. شما می تونین با مداد رنگی هم اینکار رو انجام بدین ولی اینجا چون من امکانات کافی در اختیار ندارم اینکار غیر ممکنه، دلیل دیگش هم اینه که ارزش طراحی به سایه زدنشه.

تو این قسمت هم هر طوری که خواستین می تونین استایلتون رو روی طرحتون پیاده کنین. در آخر سر هم حتماً اگه این مقاله رو دنبال کردین و طراحی رو هم انجام دادین یه تصویر ازش تو بخش نظرات برامون بفرستین تا ما هم با کیفیت کارتون بیشتر آشنا بشیم.

تو ادامه می تونید تصاویری از این طراحی رو مشاهده کنید:




سعی می کنم یه طراحی هم برا دوستداران این بلاگ بزنم ;)