پس از استیو جابز فقید می‌توان جاناتان آیو را تاثیرگذارترین مرد اپل نام برد. وی معاون ارشد طراحی در شرکت اپل است. آیو ۲۲ سال است که در اپل کار می‌کند و در طول این سال‌ها تعداد بی‌شماری جایزه و منصب به خاطر طراحی‌های زیبایش دریافت کرده و در کنار این موارد به شهرتی بزرگ دست پیدا کرده است. در این مطلب به گذر زندگی جانی آیو و دارایی‌های او می‌پردازیم.

جاناتان آیو در هشتم اسفند سال ۱۳۴۵ در حومه‌ی لندن چشم به جهان گشود. پدر او نقره‌کار بود و جانی هم خاطرات زیادی با کارگاه پدرش دارد.


آیو در دانشگاه پلی‌تکنیک نیوکسل در رشته‌ی طراحی صنعتی به تحصیل پرداخت.


برخی طراحی‌های دانشگاهی آیو در موزه‌ی طراحی لندن به نمایش گذاشته شدند.


تصویر زیر یکی از اولین طرح‌هایی است که آیو آن را ترسیم کرد. این طرح مربوط به فلمی الکترونیکی است که توانایی طراحی در طرح‌ها و پهناهای مختلف را داراست.


اولین طراحی او برای اپل دستگاه Lindy MessagePad بود. قسمت مورد علاقه‌ای آیو در این دستگاه پوشش لولا دارش بود که جکایت از محبوبیت این نوع طراحی در آن زمان دارد.


تصویری از جوانی آیو. او در سال ۱۹۹۲ به اپل پیوست و پس از بازگشت استیو جابز در سال ۱۹۹۷ او هم به عنوان طراح ارشد اپل منسوب شد.



اولین طراحی مطرحی که جابز به آیو سپرد iMac بود که در تصویر آن را می‌بینید.


این روزها آیو در سن‌فرنسیسکو زندگی می‌کند و برای کارش در مقر اپل به کوپرتینو واقع در کالیفرنیا می‌رود.


در سال ۲۰۱۲ او یک خانه‌ی چهارخوابه را با قیمت ۱۷ میلیون دلار در محله‌ی میلیاردرهای سن‌فرنسیسکو خریداری کرد. این خانه را ویلیس پولک، معمار مشهور، طراحی کرده بود.


او یک مجموعه‌ی خوردوهای قدیمی هم دارد.


آیو یک آستون‌مارتین DB9 را خریداری کرد ولی با آن در کالیفرنیا تصادف کرد.


او دوباره همان مدل قبلی را خریداری کرد اما نواقصی داشت و آیو از آستون‌مارتین به دلیل نواقص خودرویش شکایت کرد و آن‌ها هم خودروی معیوبش را با  خودروی Vanquish تعویض کردند.


آیو دوباره یک خودروی سفید دیگر از شرکت بنتلی با نام Bentley Brooklands خریداری کرد. تصویری از داخل این خودرو را می‌بینید.


آیو از این خودرو خوشش آمد و مدل سیاه‌رنگ آن را هم خریداری کرد!



او هم‌چنین یک لندروور LR3 هم دارد.


بعد از مرگ استیو جابز، جانی آیو از تیم کوک درخواست یک جت شخصی Gulfstream کرد ولی هیئت مدیره‌ی اپل درخواستش را قبول نکرد.



در سال ۲۰۱۲ آیو نشان شوالیه را از کاخ باکینگهام دریافت کرد. او این تجربه را بسیار لذت‌بخش می‌داند.


در تصویر Bono و Marc Newson را می‌بینید که از دوستان جانی آیو هستند.


آیو را در کنار مریسا میر می‌بینید.


سال گذشته آیو به منطقه‌ی Seward آلاسکا سفر کرد. این مکان یکی از زیباترین مناطق آمریکاست.


او نشست و برخاستی هم با بزرگان سیاسی دارد. در سال ۲۰۱۲ او به کاخ سفید دعوت شد تا در ضیافت نهار با دیوید کمرون، نحست وزیر انگلیس هم دیداری داشته باشد.


مدتی پیش آیو با کوبی براینت ستاره‌ی تیم لوس‌آنجلس لیکرز در مقر اپل رویت شد.


قدرت طراحی او در راه خیریه هم استفاده می‌شود. او این دوربین Leica را طراحی کرد که در حراجی رکورد گران‌ترین دوربین را شکاند.


او این درآمد حاصل از این ساعت را هم به امور خیریه مربوط به ایدز هدیه کرد.


این تصاویر تنها گوشه‌ای از زندگی پر زرق و برق جاناتان آیو بود. در آینده با تصاویری از دیگر ثروتمندان حوزه‌ی تکنولوژی با شما خواهیم بود.

farnet.ir + businessinsider.com