همیشه این نرم افزارهای دسکتاپ نیستن که کار آدم رو راه میندازن! این روزا که اینترنت همه جا هست و اکثر مردم بهش دسترسی دارن، کار رو واسه خیلی ها راحت کرده. بخصوص قشر طراح وب که وقت زیادی رو واسه پیدا کردن ابزار و کدهاشون تو اینترنت تلف می کنن.
امروز می خوام چند تا از ابزارهای آنلاین رو واسه این قشر معرفی کنم. استفاده از این ابزارها کار طراحی وب رو خیلی راحت تر و لذت بخش تر می کنه و می تونه به مدیریت زمانتون کمک کنه!

پس با من همراه بشید :)

Live Tools
با یه تیر چهارتا نشون بزنین. این سایت می تونه چهار تا کار رو براتون انجام بده. طراحی دکمه، فرم، آیکن و روبان از ابزارهایی هستن که می تونید تو این وبسایت ازشون استفاده کنید.

CSS3.me
تو این وبسایت می تونید عملیات گرد کردن گوشه ها، گرادینت، سایه دار کردن و تنظیم شفافیت رو روی یه باکس انجام بدین. اینم بگم که کدهای تولید شده با همه مرورگرها از قدیم گرفته تا جدید سازگاری داره (حتی IE6)


PlaceIt by Breezi
اگه بنری رو طراحی کردید یا عکسی دارید و دوست دارید ببینید تو گجت های مختلف چطوری دیده میشه این ابزار همون کار رو واستون انجام میده. روال کار خیلی سادست، شما می تونید تصویر رو آپلود و گجت مورد نظرتون رو از نوار بالا انتخاب کنید. با انجام این دو کار می تونید نتیجه رو ببینید.
فعلاً گجتهایی که تو این ابزار پشتیبانی میشن محدود هستن!

Fontello
این یکی خیلی عالیه. تو Fontello می تونید آیکن های نمادین از جنس فونت رو دانلود کنید و به جای تصاویر ازشون استفاده کنید. خوبی استفاده از فونت های نمادین نسبت به تصاویر کیفیت و حجم کمشونه که می تونه سرعت لود صفحات رو افزایش بده. پیشنهاد می کنم حتماً یه سری بهش بزنید :)


JotForm
JotForm یه ابزار رایگان واسه ساخت و طراحی فرمهای ارسال نظر و از این جور چیزاست. همه‌ی کارا با کشیدن و رها کردن انجام میشن و کار کردن باهاش خیلی آسونه.


On/Off Flipswitch
اگه شما هم مثل من عاشق دکمه های ON/OFF سیستم عامل IOS اپل هستین، می تونین از این وبسایت واسه ساختنشون استفاده کنین. تو این وبسایت علاوه بر استایل IOS از استایل های وینفون و آندروید هم می تونید واسش استفاده کنید.

JPEGmini
تصاویر بخش عمده ای از تاثیرات رو روی سرعت لود وبسایت ها دارن و تنها راه چارشون کاهش حجم یا کیفیتشونه. JPEGmini می تونه اینکار رو برای شما بدون افت کیفیت تصاویرتون انجام بده. ولی حیف که فقط از فرمت های jpeg پشتیبانی می کنه :(
ولی ارزش یبار امتحان کردن رو داره

Responsinator
دیدن وبسایتتون روی گجت های مختلف از کارایی که Responsinator براتون انجام میده.